دانشجویان راویان داستان کیمیاکالج (روایت ۱)

دانشجویان بزرگترین سرمایه کیمیاکالج هستند. افرادی که با خودباوری، آگاهی و اراده برای تغییرات بزرگ، گام برمی‌دارند. هر صفحه از آلبوم کیمیاکالج را که ورق زدیم،پر از خاطرات بود؛ خنده‌ها، اشکها، دوستی‌ها، امید، امید و امید. از دانشجویان خواستیم برایمان بیشتر از کیمیا و زندگیشان بگویند.

سید ایمان میری: حضور در کیمیا را با هدف ایجاد بزرگترین تغییرات در مسیر زندگی خود آغاز کردم و آن را مایه امید می‌دانم

ایمان میری برایمان از نقش کیمیاکالج در زندگی‌اش حرف زد: “همه چیز از باورها شروع شد، باور به اینکه می‌شود در ۱۷ سالگی مقاله نوشت، در ۲۰ سالگی کتاب ترجمه کرد و همیشه‌ از زمان پیشتر بود. پیشی گرفتن از زمان کم کم عادت شد و خیلی زود افتخار. برخی اوقات هم شانس بی تاثیر نبود و البته شانس رویت اطلاعیه کیمیاکالج و ثبت نام و پذیرش در کیمیا از بزرگترین‌ها. در واقع تا روز افتتاحیه چندان خوش‌بین نبودم، ولی در مواجهه با یک رویداد نظام‌مند و با برنامه، گویا اتفاقات خوبی در راه بود. کیمیا به سرعت جزئی از برند شخصی ما شد و رشد کرد تا جائیکه اکثر فعالان اکوسیستم اون را شناختند و ضمن آشنایی با ساختار کیمیا جملگی به این باور رسیدند که کیمیا سنگ بنای خوب و درستی برای آغاز تحول در اکوسیستم مالی و اقتصادی خواهد بود. تحولی که علاوه بر آثار بلندمدت، اولین نشانه های آن در شرکت‌کنندگان و خود بنده ظاهر شد. بشخصه حضور در کیمیا را با هدف ایجاد بزرگترین تغییرات در مسیر زندگی خود آغاز کردم و آن را مایه امید می دانم. سالها در حوزه امنیت انسانی کار کرده بودم و بخش مهمی از این مفهوم به مباحث اقتصادی و رفاه مالی بازمی‌گشت. در واقع هدف ایجادجامعه ای خود ترمیم در حوزه اقتصادی است که منابع بصورت صحیح و متوازن در آن تقسیم شده و رشد اقتصادی همگنی را بوجود آورند. پیگیری مباحث علمی در رابطه با رشد پایدار و توسعه متقارن هم جذاب و هم ضروری است، چراکه جامعه ما به کارشناسان اقتصادی با این رویکرد نیاز دارد. در ادامه حضور در دوره های کیمیا علاوه بر کمک به درک بهتر مفاهیم مالی و اقتصادی اعم از مباحث سرمایه‌گذاری، ریسک، ارزیابی مالی و اقتصادی، شناخت اکوسیستم مالی داخلی و بین المللی و غیره، نقش شایان توجهی در توسعه علمی و عملیاتی بنده داشت. در کنار مباحث تئوریک برنامه کارورزی در مراکز مرتبط و نیز جلسات منتورشیپ درک بسیار دقیق‌تری از ماهیت کاری این حوزه را فراهم آورد.”

 

فرانک سادات صولت، دانشجوی ارشد مهندسی صنایع دانشگاه علم‌وصنعت، برایمان از دستاورد کیمیایی‌اش می‌گوید: “دوره آموزشی-تجربی کیمیا فرصتی کمیاب و بی نظیر برای تغییر نگرش و آینده حرفه ای بنده بود. در این دوره، آموزش های زیر در تبدیل توانایی های بالقوه به بالفعل کمک شایانی نموده که عبارتند از: فنون مذاکره، آشنایی با انواع مدل های کسب و کار و بازاریابی، برآورد هزینه، شخصیت شناسی و… به نظر من مهم ترین دستاورد این دوره ایجاد شبکه همکاری با افراد و سازمان های اکوسیستم کارآفرینی ایران است.”

الهام فهام، دانش آموخته دکترای آموزش کشاورزی از دانشگاه تهران در سال ١٣٩١ و پژوهشگر و مدرس است. “به دلیل علاقمندی به حوزه کارآفرینی و فناوری، به برخی پژوهش ها و فعالیت های شغلی در این زمینه پرداخته‌ام .  تمام تلاش خود را می‌کنم تا ارزش افزوده و اثرگذاری داشته باشم. از چالش خوشم می آید چون برای برون‌رفت از آن نیاز به یادگیری است، شدیدا معتقد به “ز گهوار تا گور دانش بجوی” هستم. وقتی با کیمیا آشنا شدم آن را فرصت مناسبی جهت رشد فردی و حرفه ای یافتم. در دوره کیمیا متوجه شدم، به فضای کاری مراکز رشد و پارک های علم و فناوری علاقه‌مندم و دوست دارم بتوانم نقشی در جهت راه‌اندازی صندوق تخصصی سرمایه گذاری خطرپذیر برای حوزه کشاورزی ایفا کنم. همین طور، پس از کیمیا انجام پژوهش ها در زمینه موضوعات مرتبط با استارت آپ ها را در اولویت های پژوهشی خود قرار دادم چون خلأ زیادی در این زمینه احساس کرده ام.”

پریسا گودرزی، کارشناسی نرم افزار از دانشگاه یاسین شهرستان بروجرد: “تقریبا چهارسال کار آموزشی درموسسات خصوصی انجام دادم درحال حاضر جویای کارهستم یکی ازبزرگترین دستاوردهای زندگیم پذیرش درکیمیا کالج و تجربه آموزش وکسب مهارت درزمینه اکوسیستم نوآوری وفناوری کشور در کناربهترین اساتید این حوزه بود. علاقمند به فعالیت درحوزه های کسب وکار ونوآوری هستم.  منظم ودقیقم و ازتجربیات جدید استقبال میکنم مخصوصا اگر علمی وهوشمندانه باشند.”

 

ادامه دارد …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *