روش شناسی نوپای ناب (Lean Startup) از دیدگاه اریک رایز

معرفی

یکی از روش‌های ایجاد یک کسب‌وکار یا محصول با به حداقل رساندن ریسک، استارتاپ ناب است. در این رویکرد برای راه‌اندازی کسب‌وکار و ساخت محصول، همه ایده‌های محصول و کسب‌وکار فرضیاتی تلقی می‌شوند که باید با آزمایش‌‌های سریع در بازار اعتبارسنجی شوند. این رویکرد بر آزمایش‌‌های علمی، توزیع چندباره‌ی محصول در بازار و دریافت بازخورد از مشتریان استوار است تا به یادگیری معتبر برسد.

همانند رویه‌های مدیریت ناب، فلسفه استارتاپ ناب به دنبال حذف کارهای بی‌فایده و افزایش کارهای ارزش آفرین در طی مرحله ساخت محصول است. به گونه‌ای که استارتاپ‌ها بتوانند بدون نیاز به سرمایه‌گذاری کلان بیرونی، طرح‌های کسب‌وکار مفصل و محصولی بی‌نقص، شانس موفقیت خود را افزایش دهند.

کمال در ساخت محصول، طرح‌های کسب‌وکار دراز مدت در یک بازار غیرقطعی یا ناشناخته و مفروضات اعتبارسنجی نشده، همگی چیزهایی هستند که کاربران استارتاپ ناب از آن‌ها پرهیز می‌کنند.

*شمای کلی این روش و فرآیندهای آن در پوستر زیر آمده است.

 


ترجمه و تدوین: سید ایمان میری کرهرودی

منبع: WWW.THELEANSTARTUP.COM

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *