ارزش پیشنهادی شما برای مشتریان چیست؟ قلب تپنده کسب و کار خود را بشناسید!
ارزش پیشنهادی یک مدل کسبوکار مجموعهای از محصولات یا خدمات است که منجر به خلق ارزش برای مشتریانش میشود.
در اولین دوره آموزشی- تجربی کیمیا، دو کارگاه “مدل کسبوکار” و “طرح کسبو کار” با هدف توانمندسازی دانشجویان در تحلیل هرچه بهتر کسبوکارها برگزار شد.
دکتر محسن صیقلی، دکتری مدیریت مالی دانشگاه و مشاور معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با تاکید بر تاثیر مدل و نحوه اجرای آن بر موفقیت و جذب سرمایه آتی یک کسبوکار، به تشریح ابعاد این مدل پرداخت.
وی با بیان اینکه یک ارزیاب بایستی قادر به استخراج مدل ذهنی کارآفرین و ارائه آن به سرمایهگذار باشد، بر اهمیت طرح سوالات درست در تحلیل کسبو کارها تاکید کرد.
بهگفته محسن صیقلی: “ارزشآفرینی در مدلهای کسبوکار متفاوت است. معیارها و زوایا متفاوت میتواند منجر به حصول نتایج متفاوت در کسبو کار شما شود.”
در این کارگاهها، مباحثی همچون فرایند طراحی، پارامترهای اصلی یک مدل، نقشه مشتری، شناخت محیط کسبو کار و بازار، استراتژیهای کلیدی، سناریونگاری، برنامهی مالی و قیمتگذاری مطرح گردید.
در ادامه، قسمتی از کارگاه آموزشی “مدل کسبو کار” با تکیه بر قلب کسب و کار و ارزش پیشنهادی آن برای مشتری آورده شده است.
با اساتید و مدرسان کیمیا آشنا شوید