ایمپکت‌ هاب – جایی که تغییر فایده دارد!

ایمپکت‌ هاب شبکه‌ای فعال از کارآفرینان اجتماعی در سطح جهان است که با هدف ایجاد اکوسیستمی منحصربه‌فرد از بهترین امکانات، آزمایشگاه‌ها، اتاقهای فکر و محیط‌های رشد و یادگیری و بهره‌ می‌برد. محلی با ابزارهای مورد‌نیاز برای رشد و توسعه‌ی سرمایه‌های جدید و دستیابی به اثری ماندگار از طریق تجربه‌، دانش و شبکه‌ افراد.

این شرکت بیش از ۱۶ هزار عضو دارد. بیشتر این اعضا، کارآفرینانی هستند که بر روی ایده‌هایی برای اصلاح دنیا کار می‌‌کنند.

یک ایمپکت‌ هاب شامل سه عنصر مجزاست که با تلفیق آنها، اتفاقات بزرگی را رقم می‌زند:

  • جامعه‌ای پویا از کارآفرینان باانگیزه با رویکردی مشترک

 

  • منابع و محتوای معنادار و انگیزه‌بخش مانند رویدادهای فکری، آزمایشگاه‌های نوآوری، فضاهای یادگیری، محیط‌های رشد، برنامه‌ها و گفت‌وگوهای آزاد

 

  • محیط فیزیکی و زیرساختی چندکاربردی و منعطف برای کارکردن، ملاقات، یادگیری و برقراری ارتباط

نخستین ایمپکت‌ هاب در اوایل سال ۲۰۰۵ در لندن بازگشایی شد. پس از آن، شعله‌ی هاب زبانه کشید و به ایجاد جنبشی جهانی در بیش از ۴۵ شهر دنیا منجر شد. از لندن تا ملبورن، از ژوهانسبورگ تا سائوپائولو و از سانفرانسیسکو تا سنگاپور.

 

چشم‌انداز ایمپکت‌ هاب تبدیل‌شدن به خانه شرکت‌های تجاری اجتماعی و کارآفرینی دنیاست تا ماموریت خود را در روند تغییرات اجتماعی، تسهیل مشارکت و پیشبرد ارزشهای جهانی درجهت رشد پایدار به انجام برساند.

انگیزه بده، وارد شو، آموزش ببین و ارتباط برقرار کن!

ازجمله ارزش‌های اصلی شرکت دسترس‌پذیری، اعتماد، شجاعت، ماندگاری، مشارکت و نقش‌آفرینی در جامع است. جامعه ایمپکت هابی با آغوش باز میزبان ایده‌های نو و افراد نوآور صرف‌نظر از قومیت، نژاد، مذهب و یا جنسیت آنهاست.

کلید رسیدن به آینده‌ای روشن و پایدار در تبادل آزاد اندیشه‌ها نهفته است. محیط کاری باز و فرهنگ کارآفرینانه‌ شرکت طوری طراحی شده که فرصت‌ها را برای مشارکت و حمایت دوجانبه به حداکثر برساند.

در ایمپکت‌ هاب روحیه کارآفرینی محقق می‌شود. هر چیزی از آغاز ساخته می‌شود. محیط مشارکتی افراد را قادر می‌سازد تا با یکدیگر ملاقات نمایند و در ساختاری منعطف بر تجربیات خود بیفزایند و فعالیت کنند. امکان برگزاری کارگاه‌ها در سالن جلسات آزاد وجود دارد. کتابخانه‌‌ای برای تفکر خاموش برنامه‌ریزی شده است و یک آشپزخانه‌ی گروهی که افراد می‌توانند در آن هنگام ناهار یا صرف قهوه گفت‌وگوهای کوتاه داشته باشند. در اینجا، هیچ ایستگاه کاری اختصاصی وجود ندارد؛ بلکه ایده‌ی اصلی ایجاد فضایی است که در آن افراد به‌صورت غیرمنتظره با یکدیگر ملاقات کنند.

موج ایمپکت‌ هاب برای به آب انداختن همه‌ی قایق‌ها

هر کدام از هابها در گوشه‌وکنار دنیا، ترکیبی قدرتمند از محتوا، جامعه و فضاست که باعث ظهور ایده‌های انقلابی اثرگذار در آن جامعه می‌شود. طی همکاری با هر کدام از این جوامع در نقاط مختلف دنیا، نوع جدیدی از اقتصاد رقم می‌خورد و همه در تلاشند تا با بررسی ایده‌ها، اشتراک‌گذاری دانش و دست‌یابی به منابع و سرمایه‌ی لازم، میزبانی برای دنیایی بهتر باشند.

می‌خواهید در شهر خود ایمپکت هاب ایجاد کنید؟ پست ما را در این زمینه بخوانید.

 

نگارش: حامد حیدری از دانشجویان نخستین دوره کیمیاکالج

منبع: www.impacthub.net

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *