ایمپکت هاب شهر خود را ایجاد کنید

ایمپکت هاب شبکه‌ای از کارآفرینان اجتماعی در بیش از ۹۴ شهر جهان است. ایجاد یک ایمپکت هاب و پیوستن به شبکه بین‌الملی آن باعث ایجاد انگیزه، اتصال، توانمندسازی جامعه‌ و افزایش بازده می‌شود. اگر شما به ایجاد چنین بستری در شهرتان اهمیت می‌دهید و احساس می‌کنید که می‌توانید جامعه‌ای کوشا از متفکران اثرگذار بسازید، ایمپکت‌ هاب به شما در تحقق این امر کمک می‌کند. فقط کافیست مراحل زیر را دنبال کنید.

پیش داوطلبی

این اولین گام درک واقعی دیدگاه شماست. در این مرحله تیم شما باید نشان دهد که انگیزه‌های لازم را برای شروع هیجان‌انگیز کار دارد. کافیست یک رویداد اجتماعی برگزار کنید و گزارشی کوتاه از آن تدوین کنید. بازار خود را بشناسید و تحقیقات اولیه را انجام دهید. درنهایت، میتوانید فرم درخواست را به‌صورت آنلاین پر کنید. مرحله پیش‌داوطلبی بین ۳ الی ۶ ماه طول می‌کشد.

داوطلبی

طی یک دوره شش ماهه، شما ثابت می‌کنید که ایده شما قابل اجراست و شما واقعا می‌خواهید آنچه را که برای رسیدن به ایمپکت هاب به شهر خود لازم است، بدست آورید.

 

شبکه هاب

 

یک گام تا شروع

در ۶ ماه گذشته به خوبی خسته شده‌اید و چراغ سبز به شما نشان داده شده است! حالا باید فضای مناسب را پیدا کنید، سرمایه جذب کنید، جامعه بسازید، و در نهایت مرکز را تاسیس کنید.

تیم شما یک بودجه ۳۰۰۰ یورو دریافت می‌کند که بخشی از پرداخت شرکت برای حمایت از شماست. سپس، به کمک یک مربی برنامه توسعه تیم خود را تعریف خواهید کرد. در مورد آنچه که واقعا به شما کمک می‌کند فکر کنید تا یک مرکز پویا و پایا را افتتاح و مدیریت کنید.

شروع فعالیت

افتتاح ایمپکت هاب شهر خود را جشن بگیرید. شما آن را ساخته اید! حال زمان تأثیرات جدی است.

شما به عنوان یک ایمپکت هاب کامل رشد می‌کنید. شما همچنین باید ۵/۲٪ از درآمد خود را بعنوان حق عضویت پرداخت کنید. این هزینه ضروری است و به شبکه کمک می‌کند تا رشد و پیشرفت کند.

 شاخص‌های انتخاب در سال ۲۰۱۷
  • شهر نامزد باید دارای بازار متوسط رو به بالا، شاخصGDP مناسب به ازای هر نفر و بطور کلی شرایط بالقوه ایجاد درآمد و پایداری کسب و کار باشد.
  • کشور و شهر پیشنهادی باید ثبات سیاسی داشته باشد. از این رو شاخص ریسک سیاسی کوتاه مدت باید کمتر از ۵ باشد.
  • شهر نامزد باید در راستای استراتژی رشد و توسعه باشد و یک بازار استراتژیک برای نوآوری و تاثیرگذاری در جهان محسوب ‌شود.
  • اعضای تیم بایستی تجربه همکاری پیشین داشته باشند.

نگارش: حامد حیدری از دانشجویان نخستین دوره کیمیاکالج

منبع: www.impacthub.net

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *