حقیقت‌هایی درباره‌ی لینکدین که حرفه‌‍‌ای‌ها باید بدانند

لینکدین یک شبکه‌ی اجتماعی مهم و تکامل یافته برای افراد حرفه‌ای و متخصص است. جای تعجبی ندارد که امروزه لینکدین بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر دارد که از این تعداد حداقل ۲۶۰ میلیون کاربر در ماه در این شبکه اجتماعی در مقیاس بین‌المللی فعالیت دارند و روزانه نیز ۴۰ درصد این افراد به لینکدین دسترسی دارند. بنابراین، این امکان وجود دارد که شما روزانه ۱۰۰ میلیون نفر از کابران حرفه‌ای و متخصص را مورد هدف خود قرار دهید. این شبکه اجتماعی بستر مناسبی را به منظور جایگزینی روش‌های سنتی ارتباطات فراهم آورده است؛ اما قبل از انجام هر اقدامی در لینکدین و قبل از تعیین استراتژی خود در این شبکه اجتماعی باید موارد زیر را مورد توجه قرار دهید:

تمامی کاربران لینکدین، علاقه‌ای به شبکه‌سازی ندارند.

این نخستین قاعده‌ای است که باید مورد توجه قرار دهید. اگر می‌خواهید ارتباطات مؤثری در لینکدین برقرار نمایید؛ باید بدانید که برخی از کاربران این شبکه اجتماعی علاقه‌ای به برقراری ارتباط با افراد ناشناس ندارند و اگر درخواستی از جانب شما دریافت نمایند، ممکن است حس کنند قصد دارید وارد حریم خصوصی آنان شوید. بنابراین، سعی کنید تمرکز خود را بیشتر بر روی افرادی که قبلاً ملاقات کرده‌اید و آن‌ها را می‌شناسید؛ قرار دهید و اجازه دهید که آن افراد بدانند چرا شما می‌خواهید با آن‌ها ارتباط برقرار نمایید.

در لینکدین، شما براساس نمایه‌تان (پروفایلتان) مورد قضاوت قرار می‌گیرید.

پروفایل شما نخستین موردی است که در برقراری ارتباطات جدید، مورد توجه قرار می‌گیرد و اگر شخصی آشنایی چندانی با شما نداشته باشد؛ از طریق آن شما را بهتر خواهد شناخت. تأثیر نخستین آشنایی بر هیچ یک از ما پوشیده نیست بنابراین، برای ساختن پروفایلتان زمان و انرژی صرف کنید و اطلاعاتی مهم و هدفمند در اختیار مخاطبانتان قرار دهید.

به برندسازی شخصی، همچون برندسازی تجاری توجه نمایید.

برای گسترش شبکه‌تان در لینکدین باید تلاش نمایید که شخصیت شما با اطلاعاتی که به مخاطبان ارائه می‌دهید، همخوانی داشته باشد. تناسب خود حقیقی‌تان با آنچه در لینکدین ارائه می‌دهید، تأثیر بسیار زیادی در برندسازی شخصی شما دارد. بنابراین، از تظاهر و ارائه اطلاعات نادرست بپرهیزید. همچنین سعی نمایید که برند شخصی‌تان را توسعه دهید تا افراد تجربه‌ای مطلوب از شما دریافت نمایند و علاقه‌مند به دنبال کردن شما باشند، حتی در سایر رسانه‌های اجتماعی شما. در این راستا، بهتر است که آدرس سایر رسانه‌های اجتماعی خود را با پروفایل لینکدین‌‌تان متصل نمایید و نامی واحد برای آن‌ها برگزینید و از این طریق مخاطبان خود را توسعه دهید. نکته‌ی قابل توجه این است که لینکدین فضای خوبی برای نمایش و به روزرسانی‌های احساسی و شخصی نیست؛ بلکه یک فضای حرفه‌ای برای افراد حرفه‌ای است.

افراد هرگونه تبلیغ و ارتباط هدفمند را تشخیص می‌دهند.

اغلب افراد از تبلیغات مستقیم بیزارند، این اصل در رابطه با لینکدین هم صدق می‌کند. اگر مخاطبان شما متوجه شوند که شما با آن‌ها ارتباط برقرار کرده‌اید که چیزی به آن‌ها بفروشید؛ قدرت و اعتبار پیام شما فوراً از بین می‌رود. در نتیجه شما باید همواره در تلاش باشید تا پیام‌هایی متناسب با طیف مخاطبانتان در لینکدین منتشر کنید و از برقراری ارتباط صرفاً به دلیل تبلیغات و فروش بپرهیزید.

تأیید شخصی مخاطبانتان را در لینکدین فراموش نکنید.

همانگونه که در زندگی واقعی، افراد به دنبال تأیید شخصی هستند؛ در لینکدین نیز همینگونه است و افراد مایل هستند که توسط سایر افراد تأیید و تشویق شوند. اگر شما این خواسته‌ی آنان را اجابت کنید، در روابطتان با مخاطبان لینکدین موفق‌تر عمل خواهید کرد. برای نمونه زمانیکه قصد دارید درخواست برقراری ارتباط برای شخصی ارسال نمایید، می‌توانید یک پیام کاملاً شخصی مبنی بر اینکه برای برقراری ارتباط مشتاق و مایل هستید؛ ارسال کنید و از این طریق صداقت خود را به آن فرد نشان دهید. علاوه‌براین‌ها سعی کنید در مناسبت‌های مختلف (سالگرد آغاز کار، تولد و …) پیام‌ تبریکی برای مخاطب مورد نظر ارسال کنید. از هر فرصتی برای آغاز روابط استفاده کنید و در طول زمان برای بهبود و قوی‌تر شدن این روابط بکوشید.

در عصر دیجیتال از برقراری ملاقات‌های حضوری غافل نشوید.

ارتباطات بین فردی نمی‌تواند منحصراً در رسانه‌های اجتماعی رشد کند؛ اگر چه فضای دیجیتال فرصت برقراری ارتباطات جدید را فراهم آورده است اما حفظ ارتباطات و روابط به صورت حضوری نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. تأثیر جلسات و ملاقات‌های حضوری در تحکیم و تأثیر روابط شما را شگفت زده خواهد کرد. بنابراین، اگر بستری برای ملاقات حضوری با مخاطبانتان از طریق حضور در همایش‌ها، کارگاه‌ها، رویدادها و دورهمی‌ها فراهم می‌شود؛ آن را مغتنم شمارید و بدانید افرادی که خارج از فضای آنلاین به برقراری ارتباط با سایرین می‌پردازند موفق‌تر عمل خواهند کرد.

سخن پایانی!

اجازه ندهید که این حقایق فضای لینکدین را برای شما سخت و دشوار جلوه دهد، اگر به درستی از این ابزار استفاده کنید خواهید دید که لینکدین ابزاری عالی برای برقراری ارتباطات حرفه‎ای بیشتر است و مزایای بسیاری را برای شما به ارمغان می‌آورد.

نگارش و ترجمه: مینا کاظمیان

منبع: www.inc.com

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *