شبکه‌سازی و معجزه‌های آن

بیشتر ما در رابطه با مزایای شبکه‌سازی برای موفقیت هر چه بیشتر در حرفه‌ی خود می‌دانیم. با اینحال، شبکه‌سازی مزایای دیگری نیز دارد که تمامی ابعاد زندگی شخصی و حرفه‌ای ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد و به رشد شخصی و حرفه‌ای ما کمک شایانی می‌کند. بنابراین، بهتر است به جای اینکه فقط در هنگام نیاز، به شبکه‌سازی بپردازید؛ به صورت بلندمدت بر روی شبکه‌سازی در زندگی شخصی و حرفه‌ای خود سرمایه‌گذاری کنید و شاهد معجزه‌های آن باشید. با توجه به اهمیت شبکه‌سازی، در این نوشتار نگاهی مختصر به مزیت‌های شبکه‌سازی و گسترش شبکه‌ مخاطبانتان خواهیم داشت. با ما همراه باشید…

  • شبکه‌سازی به شما کمک می‌کند تا به دیگران کمک کنید و از آن‌ها کمک بگیرید.

یکی از مهم‌ترین مزایای شبکه‌سازی که معمولاً افراد آن را نادیده می‌گیرند؛ جنبه‌ی کمکی آن است. در دنیای حرفه‌ای افراد انگیزه‌های بسیاری را دنبال می‌کنند و کمک به دیگران می‌تواند یکی از اهداف حرفه‌ای ما باشد که پاداش و نتایج مطلوب زیادی را برای ما و دیگران به ارمغان خواهد آورد و حالتی بُرد- بُرد را ایجاد می‌کند.

علاوه‌براین، شما می‌توانید پاسخ سؤالاتی که در رابطه با صنعتتان دارید را به کمک دانش و تجارب شبکه‌ی خود بیابید. در واقع، شبکه‌ی شما بهترین منبع اطلاعاتی شما هستند و همانطور که همواره گفته می‌شود؛ کمک گرفتن از دو ذهن، بهتر از یک ذهن است.

  • شبکه‌سازی راهی برای مبادله‌ی ایده‌های جدید و بیان نظراتتان است.

نخستین گام و بزرگترین گامی که می‌توانید در مسیر پیشرفت حرفه‌ای خود بردارید این است که همواره از ایده‌های جدید با آغوش باز استقبال نمایید. چرا که ایده‌های جدیدی که از طریق برقراری ارتباط با دیگران به ذهن شما می‌رسد؛ شما را در مسیر توسعه و روند پیشرفت حرفه‌ای قرار می‌دهد. همچنین، شبکه‌سازی راهی برای بیان نظرات و تبادل اطلاعات است.

شما می‌توانید در شبکه‌های خود، در مورد مسائل روز کسب‎وکارتان بحث کنید و خود را به روز نگه دارید. همچنین شبکه‌‌سازی این امکان را فراهم می‌آورد که در هر موردی که نیاز به راهنمایی داشتید؛ مشاوره دریافت نمایید و از بازخوردهای سازنده و راهنمایی‌های دیگران بهره‌مند گردید. داشتن این نوع از سیستم پشتیبانی، یکی از مزایای شبکه‌سازی محسوب می‌گردد.

  • شبکه‌سازی، درها را به سوی فرصت‌های جدید می‌گشاید.

شبکه‌سازی فرصت‌های بسیاری را برای شما به وجود می‌آورد؛ نکته‌ی مهم در رابطه با فرصت‌های ایجاد شده از طریق شبکه‌سازی این است که این فرصت‌ها نه تنها خود را در قالب پیشنهادهای شغلی و همکاری‌های جدید نشان می‌دهد؛ بلکه می‌تواند سبب رسیدن و آشنایی شما با فردی مهم در صنعت موردنظرتان باشد و مسیر موفقیت شما را دگرگون و هموار سازد.

  • شبکه‌سازی اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهد.

شبکه‌سازی، هیجان اجتماعی شما را بالا می‌برد و قدرت شما را در مذاکره و برقراری ارتباط با دیگران بهبود می‌بخشد. همچنین قدرت برقراری ارتباط با دیگران، به شما احساس بهتری نسبت به خودتان می‌دهد.

  • سخن پایانی!

یک شبکه‌ی حرفه‌ای می‌تواند به روش‌هایی مختلفی به شخص شما و کسب‌وکارتان کمک نماید. نکته‌ی شایان ذکر در اینجا این است که برای دستیابی به یک شبکه‌‎ی حرفه‌ای تأثیرگذار، شما باید از محدوده‌ی آسایش خود خارج شوید و با افرادی که در زمینه‌ی کاری شما فعالیت دارند؛ ارتباط برقرار کنید.

به خاطر داشته باشید که تنها برقراری ارتباط با دیگران کافی نیست، شما باید بکوشید این ارتباطات را از طریق پیگیری مستمر حفظ نمایید.

نگارش و ترجمه: مینا کاظمیان

منبع: www.careeraddict.com

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *