مراکز نوآوری سیسکو – ماشین های نوآوری معاصر

مراکز نوآوری سیسکو قطب هایی هستند که در آنها استارت‌آپ‌ها، شتاب‌دهنده‌ها، توسعه‌دهندگان، مشتریان، دانشگاه‌ها، شرکای اکوسیستم و شرکتهای خطرپذیر گرد هم آمده‌اند تا  راهکارهای نوآورانه ایجاد نمایند تا بدینوسله خلق ثروت کنند. این مراکز فرصت‌ها را شتاب‌دهی، شبکه افراد را گسترده‌تر و نوآوری را تسریع می‌کند. مراکز نوآوری سیسکو در سراسر جهان با تمرکز بر حوزه‌‌ی دیجیتال و اینترنت اشیا، خدمات زیر را ارائه می‌دهند:

  • ارائه راه حل با همکاری شرکا و استارت‌آپ‌ها و تسهیل فرایند ارائه محصول
  • سرمایه‌گذاری و همکاری با استارت‌آپ‌ها، شتاب‌دهنده‌ها و دانشگاه‌ها

مراکز نوآوری منطقه‌ای، همراه با یک فعال اکوسیستم، “بذر” یک کسب و کار جدید را می‌کارند و حداقل محصول قابل عرضه را ایجاد می‌کنند. مراکز نوآوری سیسکو، استراتژی ارائه سریع محصول به بازار (quick Go to Market Strategy) را به عنوان یک راه حل کسب و کار اتخاذ کرده‌اند.

رویکرد مراکز نوآوری سیسکو به اینگونه است که در ابتدا بر مسائل کسب و کارها و ایده های جدید تمرکز می‌شود. سپس، ایده‌ها توسعه می‌یابند و در نهایت راه حل‌های توسعه کسب و کار طرح می‌شود. حتی اگر سیسکو در توسعه یک ایده جدید موفق باشد، تا زمانی که آن مفهوم را تجاری نکند خود را موفق نمی‌داند. کارکنان سیسکو با ارائه ایده‌های شگفت انگیز پاداش می‌گیرند، امکان توسعه ایده خود را در بستر مراکز رشد می‌یابند و دنیای فردا را می‌سازند. سیسکو همچنین، در آینده در نظر دارد نه تنها بر روی ایده ها، بلکه بر منتورینگ نیز تمرکز کند تا ایده‌های به دست آمده، مورد بررسی و تجزیه و تحلیل بهتر قرار گیرد.

 در سیسکو ایده‌های جدید و بهبود فرایندها، حائز اهمیت است نه پیشینه ۳۰ ساله! سیسکو معتقد است که باید نشان دهد یک شرکت قدیمی نیست بلکه یک «ماشین نوآوری» است که می تواند به سرعت بهترین ایده‌ها را تولید و توسعه دهد. سیسکو تاکنون قریب به ۱۹۰ شرکت را خریداری کرده تا شکاف فنی کسب و کارهای خود را با این ابزار پر کند.

“چالش بزرگ نوآوری”، مسابقه نوآوری جهانی سیسکو، هرساله با هدف کشف استارت‌آپ های مستعد برای سرمایه گذاری برگزار می‌شود. سیسکو در حال حاضر در حال بررسی استراتژی نوآوری “پنج ستون” است که ساخت، خرید، شراکت، سرمایه‌گذاری و توسعه مشترک را شامل می‌شود.

 

استراتژی نوآوری سیسکو

مرکز نوآوری IoE سیسکو ژاپن

ژاپن به عنوان یکی از رهبران نوآوری و فناوری در جهان پیشینه‌ای درخشان دارد. سیسکو، مرکز نوآوری اینترنت همه‌چیز (IoE) خود را در سال ۲۰۱۴ تاسیس کرد تا راه‌حل‌های جدیدی را برای بازارهای داخلی و خارجی ارائه دهد. در توکیو، نوآوری در گستره وسیعی از زمینه های صنعتی پیش‌بینی شده است. همین مساله سرمایه‌گذاری در صنایع و خدمات جدید را به فرصتی ایده‌آل تبدیل کرده است.

 مرکز نوآوری توکیو افراد، فرآیندها، داده‌ها و اشیاء را با استفاده از IoE به هم متصل می کند. این مرکز به سازمان‌ها کمک می کند تا خروجی‌های کسب و کار خود را به وسیله خلق آزمایش و اعتبارسنجی راهکارها بهبود دهند.

شرکت هایی همچون ALPS، CEC، FUJITSU، HITACHI و TOSHIBA از جمله شرکا و همکاران مرکز نوآوری توکیو هستند. به‌عنوان مثال، TOSHIBA، داده‌های مربوط به تجهیزات و تولیدات خود را برای انجام عملیات بعدی به مرکز نوآوری سیسکو منتقل می نماید. پیش‌بینی می‌شود همکاری این شرکتها با سیسکو، فرایندهای ایجاد جامعه هوشمند را تسریع ‌سازد.

در مرکز نوآوری IoE توکیو، افراد قادرند داده‌ها را از طریق شبکه‌های مختلف به دستگاه‌های سیسکو وارد نموده و آنها را در زمان واقعی پردازش کنند. همچنین، تکنولوژی تحلیل تصاویر نیز از دیگر خدمات این مرکز می‌باشد. با ردیابی اقدامات افراد، توصیه‌های خرید برای هر مشتری بهینه‌سازی شده و با بهره‌گیری از این فناوری کیفیت زندگی در بسیاری از شهرها بهبود می یابد.

از جمله فعالیت‌های دیگر این مرکز، میتوان به توسعه مشترک راه‌حل‌های نوآورانه مانند تولید، تجزیه و تحلیل، بهینه‌سازی، نظارت بر محیط زیست و … اشاره کرد.

 

 نگارش: اقبال اولیا، دانشجوی دوره اول کیمیاکالج

منبع: https://www.cisco.com

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *