مروری بر مرکز نوآوری و استراتژی سامسونگ (۱)

مرکز استراتژی و نوآوری سامسونگ (SSIC) بر شناسایی و پرورش تکنولوژی‌های جدید در زمینه‌های جدید مانند بهداشت و سلامت موبایل، مرکز داده، رایانه های ابری، اینترنت اشیاء، فن آوری های رابط بین  انسان و کامپیوتر، حفظ حریم خصوصی، امنیت و غیره متمرکز است.

مقر اصلی آن سیلیکون ولی و دفاتر کره، اسرائیل و U.K. می‌باشد. ماموریت SSIC این است که از طریق نوآوری‌های نو در کنار همکاری با کارآفرینان و شرکای استراتژیک برای بهبود زندگی مردم و ایجاد فرصت های جدید باز، موجب توسعه و تسریع تکنولوژی‌های پیشگامانه شود.

ساختار تشکیلاتی

Byung Se So

معاون اجرایی و رئیس عملیات مرکز استراتژی و نوآوری سامسونگ

Francis Ho

سرپرست بهداشت دیجیتال و مدیر اجرائی شرکت سامسونگ کاتالیست

Shankar Chandran

معاون رئیس و مدیراجرائی کاتالیست سامسونگ

Young Sohn

مدیرعامل و مدیرراهبردی سامسونگ الکترونیک و رئیس هیئت مدیره هارمن بین المللی

 

Curtis Sasaki

معاون نوآوری و رئیس ارتباطات، بازاریابی و اکوسیستم، مرکز استراتژی و نوآوری سامسونگ

James Stansberry

معاون ارشد و مدیر جهانی سامسونگ ARTIK، مرکز استراتژی و نوآوری سامسون

Moe Tanabian

مدیر اجرایی طراحی- IOT و رئیس آزمایشگاه نوآوری ID8

John Absmeier

معاون رئیس و رئیس ماشین های هوشمند، معاون ارشد سامسونگ الکترونیک

Luc Julia

نایب رئیس نوآوری، مرکز استراتژی و نوآوری سامسونگ

خدمات قابل ارائه

نوآوری سازمانی

در مرکز استراتژی و نوآوری سامسونگ، نوآوری جهانی برای سامسونگ را با ساختن پلتفرم‌های جدید تکنولوژی محور برای بهداشت دیجیتال، اینترنت چیزها، دستگاه‌های هوشمند، زیرساخت‌های ابر اطلاعات و موارد دیگر، به ارمغان می‌آورد. سامسونگ با ورود به زمینه های کسب‌و‌کار‌های جدید از طریق انکوباسیون استارتاپ‌ها و ایجاد فرصت‌های جدید از طریق ادغام و تملک به روند خود سرعت بخشیده و به طور استراتژیک در شرکت‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کند که به اندازه خودشان متعهد به حل کردن مشکل بزرگ باشند.

حوزه‌های نوآوری

اینترنت اشیاء (IOT)

اینترنت اشیاء در حال تغییر دادن راه‌های ارتباطی با جهان است و این ارتباطات جدید می تواند برای بهبود زندگی استفاده شود. تکنولوژی اهرم سامسونگ؛ تلفن همراه، نیمه هادی ها، امنیت را برای ساختن یک پلتفرم هوشمند IOT  به خوبی می‌شناسد. به این ترتیب، افراد با ایده های عالی برای IOT مجبور نیستند از ابتدا شروع به کار کنند.

سامسونگ ARTIK

سامسونگ ARTIK پلتفرم هوشمند IOT مرکز استراتژی و نوآوری سامسونگ است که سریعترین مسیر را برای محصولات و خدمات ایمن، هماهنگ و هوشمند IOT ، یکپارچه‌سازی سخت افزار، نرم افزار، ابر و امنیت را در یک پیشنهاد ارائه می‌دهد. ARTIK رشد صعودی خوبی داشته است بنابراین شرکت‌ها می توانند بر تمایز محصولات و خدمات خود بر روی آن تمرکز کنند. سامسونگ ARTIK از چندین نفر کار خود را شروع کرد تا الان که تقریبا ۳۰۰ کارمند برای موفقیت آن تلاش می کنند، SSIC از طریق فراهم کردن مکان و زمان رشد پشتیبانی‌اش را از آنها انجام داد. اطلاعات گسترده‌ای در این زمینه وجود دارد که می‌توان به آدرس https://www.artik.io/overview مراجعه نمود.

ماشین‌های هوشمند

ابتکار سامسونگ در ماشین‌های هوشمند برای ایجاد یک آینده امن‌تر و دقیق‌‌تر است. او این را از طریق نوآوری در هوش مصنوعی(AI)، دید ماشینی، تحرک مستقل، محاسبات و ارتباطات با کارایی بالا، امنیت و ایمنی خودرو در یک چارچوب معماری باز انجام می‌دهد. ابتکارات ماشین‌های هوشمند را برای یافتن و توسعه محصولات نوآورانه جدید ایجاد کرده و آنها را با فناوری‌های برتر سامسونگ و هارمن به بازار عرضه می‌کند. برای حمایت از این تلاش، سرمایه گذاری‌های نوپا را از طریق صندوق نوآوری خودروی سامسونگ انجام خواهد داد و با شرکای مختلف در زمینه‌های مختلف این تکنولوژی کار خواهد کرد. از طریق فن‌آوری خودکار ایمن و اتصال به اینترنت ، با هدف ایجاد یک تجربه پیشرفته در خودرو و ایجاد حمل و نقل ایمن برای همه گروه‌ها ایجاد کرده است.

سامسونگ  DRVLINE ™ پلتفرمی برای ایجاد سیستم‌های پیشرفته راننده (ADAS) است که با فلسفه باز بودن، مدولار و مقیاس پذیری ساخته شده است. این پلتفرم برای تطبیق طیف گسترده ای از الزامات رانندگی خودکار، ADAS و مقیاس‌پذیری بالا برای هدایت کاملا  مستقل طراحی شده است.

DRVLINE هم راه حل سخت افزاری و هم نرم افزاری دارد.

هارمن محصولات و راه حل های مربوط به خودروسازان را برای مصرف کنندگان و شرکت‌های سراسر دنیا را طراحی و مهندسی می‌کند. از جمله سیستم‌های ماشین ارتباطی، محصولات صوتی و تصویری، راه حل‌های اتوماسیون سازمانی و خدماتی ارتباطی. امروزه بیش از ۵۰ میلیون وسیله نقلیه در جاده‌ها از تجربه پیشرفته رانندگی لذت می برند که HARMAN از طریق عملکرد صوتی و سرگرمی برای آنها به ارمغان آورده است.

هارمن سازماندهی و ساختار هزینه ها را تغییر داده است تا شرکت بتواند در یک دنیای در حال تغییر با سرعت بیشتری کار کند و به افزایش اهمیت محصولات و خدمات یکپارچه و نرم افزاری کمک کند. مهمتر از همه، رکورددار موفقیت در زمینه نوآوری است که HARMAN و مارکهای صوتی و سرگرمی مورد علاقه خود را بیش از ۶۰ سال برجسته کرده است.

در HARMAN، علاقه و هدف برای طراحی و ارائه محصولات هوشمند، سیستم‌ها، نرم افزار و خدماتی است که مردم را در هر کجا هستند به یکدیگر متصل کند.

صندوق خودرو سامسونگ

صندوق ۳۰۰ میلیون دلاری نوآوری خودروسازی سامسونگ منحصرا بر بازار خودرو متمرکز شده است تا در راه ایجاد کسب‌‌وکارهای باز و انعطاف‌پذیر در فضای خودرو کمک کند. این صندوق در یک دوره ۲ تا ۳ ساله فعالیت می‌کند. هارمن، علاوه بر صندوق، در سال جاری نیز یک واحد تجاری استراتژیک جدید (Autonomous / ADAS) ایجاد کرده است که با تیم هوشمند ماشین های SSIC، یک تیم مهندسی پیشرفته خودرو، کار خواهد کرد. یانگ سون، مدیر ارشد سامسونگ الکترونیک و رییس هیات مدیره شرکت سامسونگ، گفت: “در طول این دوره تحول فوق‌العاده در صنعت خودرو، هیجان ما به عنوان رهبر در حمایت و شکل دادن به آینده وسایل نقلیه هوشمندانه تر، تقویت شده است.” اولین سرمایه‌گذاری استراتژیک صندوق نوآوری خودروی سامسونگ در TTTech، رهبر ایمنی عملکرد، شبکه های قطعی، سیستم های زمان واقعی و ادغام نرم افزاری ADAS و سیستم های خودکار رانندگی بود. سرمایه گذاری‌های قبلی توسط صندوق‌های سرمایه‌گذاری سامسونگ شامل سهام در راه‌اندازی خودرو، از جمله AImotive و Renovo برای رانندگی خودکار؛ Quanfery، TetraVue، و Oculii برای حسگرها؛ تویوتا و والنس برای اتصال؛ و Graphcore برای محاسبات با کارایی بالا بود. تا به امروز، سامسونگ مجوز‌هایی را برای آزمایشات جاده‌ای نرم افزاری و سخت افزار رانندگی مستقل تحت لیسانس در کره و کالیفرنیا گرفته است. سامسونگ وارد کسب‌و‌کار تولید ماشین نمی‌شود و در کار با خودروسازان و امکانات حمل ونقل برای توسعه نسل بعدی نوآوری های خودرو متمرکز است.

به گفته سازمان بهداشت جهانی، آسیب‌های جاده ای در میان ۱۰ علت اصلی مرگ و میر در سرتاسر جهان با بیش از ۱٫۳ میلیون مرگ و میر در سال ۲۰۱۵ است. هدف سامسونگ در بازار خودرو این است که این چالش را با در نظر گرفتن فناوری‌های بازار از حسگر‌ها به داده‌ها و راه حل‌های پردازشی باعث کاهش تلفات و زخمی‌ها شود و همچنین اتومبیل‌ها را برای رانندگان و مسافران ایمن‌تر و در عین حال تجربه راحت‌تری کنند. ”

بهداشت دیجیتال

سامسونگ بر این باور است که راه حل افزایش بیماری‎های مزمن و هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی در گوش دادن به آنچه که ما “صدا از بدن” می‌نامیم وجود دارد. تلاش‌های آنها در سال ۲۰۱۳ با  Simband آغاز شد، یک پلتفرم باز برای توسعه الگوریتم برای کمک به محققان از طریق فناوری پوشیدنی که به سلامت مردم پی می برد. درحال تکمیل این پلتفرم هستند تا آن را برای یک جمعیت گسترده تر در دسترس قرار دهند.

علاوه بر داده‌های گرفته شده و تجزیه و تحلیل از طریق سنسورهای قدرتمند و الگوریتم های پیشرفته، شیوه‌ی زندگی برای بهبود سلامت بسیار مهم هست. به همین دلیل عوامل مختلف سلامتی، از جمله تغذیه، بر سلامت بدن تاثیر می‌گذارد را نیز بررسی می‌کنند. صنعت مراقبت‌های بهداشتی درحال تغییر است و سامسونگ با بالا بردن اطلاعات درمورد حجم صدای بدن و دادن اطلاعات بیشتر به مردم در مورد سلامت خود و کنترل بیشتر مراقبت از آنها، در صف اول این جنبش قرار خواهد گرفت.

زیرساخت داده ابری

ابتکار زیرساخت داده‌های ابری، درحال طراحی مرکز داده جدید است که با افزایش رشد انفجاری در محاسبات، شبکه و قابلیت ذخیره سازی مورد نیاز برای تصمیم‌گیری در زمان واقعی باشد. تیم Cloud Data Infrastructure در حال طراحی مرجع جدیدی است که شامل سخت افزار، نرم‌افزار و تکنولوژی اتصال است که همه آنها بر اساس استانداردهای باز ساخته شده اند. تیم سامسونگ تعریف جدید از مرزهای تکنولوژی مرکز داده برای ایجاد راه حل‌های جدید برای رشد اقتصادی داده‌های قرن بیست و یکم ارائه می‌دهد.

نوشته شده توسط: آرزو نصیری (دانشجوی دوره اول کیمیاکالج-بهمن ۱۳۹۶)

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *