در اولین دوره کیمیا کالج (۱۳۹۶) چه گذشت؟

معرفی

اولین دوره طرح آموزشی تجربی کیمیا کالج (جزئیات دوره را در این لینک مشاهده کنید) در سال ۱۳۹۶ و به همت پارک علم و فناوری دانشگاه شریف و مرکز مالی شریف و نیز حمایت ارزشمند معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با موفقیت برگزار شد.

تجربه برگزاری دوره اول طرح، برگزارکنندگان و حامیان کیمیا کالج را بر آن داشت تا دومین دوره را نیز با حفظ شالوده کلی و ارتقا و بهبود برخی بخش‌ها و برنامه‌ها در دستور کار قرار دهند. برای ثبت‌نام در دومین دوره به این لینک مراجعه کنید.

چارچوب برگزاری دوره اول

فرآیند در نظر گرفته‌شده برای طرح کیمیا بدین‌صورت بود که پس از فراخوان اولیه و مصاحبه، ۱۰۰ نفر جهت گذراندن دوره و تبدیل‌شدن به نیروی آموزش‌دیده جهت ورود به حوزه استارتاپی کشور، شتاب‏دهنده‏ ها و صندوق ‏های سرمایه‏ گذاری خطرپذیر انتخاب شدند.

شرکت‌کنندگان در مرحله اول ۱۰۰ ساعت دوره‏ های آموزشی (لیست دوره‌ها را در این لینک مشاهده کنید)، ۸۰ ساعت دوره کارآموزی، ۴۰ ساعت منتورینگ و ۵۰ ساعت کارگاه‏ های بینشی را بایستی سپری می‌نمودند. در ادامه تور و بازدید (اطلاعات تور و بازدید را در این لینک مشاهده کنید) از نهادهای مهم این حوزه و یک پروژه پایانی با عنوان تحلیل یک‌نهاد داخلی یا بین‌المللی را نیز به انجام رسانده و درنهایت با آزمون پایانی، برنامه‌ها به پایان رسید.

در پایان دوره کیمیا، شرکت‌کنندگانی که با موفقیت مراحل این دوره را طی کرده اند، دانش و مهارت مناسب و ارزش ‏آفرینی برای فعالیت در شرکت‏ ها و نهادهای حوزه نوآوری و کارآفرینی کشور را خواهند داشت. ضمناً ویترینی از توانمندی‌های کسب‌شده توسط شرکت‌کنندگان آماده و در وب‌سایت کیمیا (لینک) منتشر گردید.

در ادامه نظر شما را به مروری ویدئویی از آنچه در کیمیا گذشت، جلب می کنیم/.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *